Autorstwo pracy
Autorstwo powinno być ograniczone do osób, które znacząco przyczyniły się do pomysłu, projektu, wykonania lub interpretacji pracy. Jako współautorzy powinny być wymienione wszystkie osoby, które miały udział w powstaniu pracy.
Ujawnienie i konflikt interesów
Autor powinien ujawnić wszelkie źródła finansowania projektów w swojej pracy oraz wszelkie istotne konflikty interesów, które mogą wpłynąć na jej wyniki lub interpretację.
Oryginalność i plagiat
Autor przekazuje do redakcji wyłącznie oryginalną pracę. Powinien upewnić się, że nazwiska autorów cytowanych w pracy i/lub fragmenty prac cytowanych dzieł zostały w niej w prawidłowy sposób zacytowane lub wymienione.
Ghostwriting/guestautorship
Ghostwriting/guestautorship są przejawem nierzetelności naukowej i wszelkie wykryte przypadki będą demaskowane. Autor/ka składa oświadczenie, którego celem jest zapobieganie praktykom ghostwriting/guestautorship.
Szczegóły techniczne jakości materiału przekazywanego do Oficyny:
- w pracach zbiorowych artykuły o ujednoliconym zapisie tytułów, przypisów, bibliografii, cytatów,
- wszystkie tabele muszą być edytowalne;
- w przypadku tekstów w j. angielskim zapis liczb dziesiętnych musi być w tym języku (przykład: PL 0,3 a EN 0.3);
- równania powinny być edytowalne i sporządzone w edytorze Microsoft Equation;
- plik tekstowy (w formacie *rtf lub *doc , *docx + fonty specjalne, wprowadzone przez Autora);
- w pracach zbiorowych artykuły o ujednoliconym zapisie tytułów, przypisów, bibliografii, cytatów;
- interlinia 1,5 wiersza, lewy margines 3 cm, pozostałe 2,5 cm;
- w przypadku monografii złożonych z artykułów nie trzeba scalać rozdziałów do jednego pliku, wystarczy ponumerować poszczególne pliki;
- w plikach scalonych – ujednolicona i ciągła numeracja stron;
- każda tabela powinna być ponumerowana i mieć tytuł, a wykres, schemat, rysunek i zdjęcie numer i podpis;
- ilustracje przeznaczone do publikacji muszą mieć dobrą jakość, ujednoliconą formę i opisy. Każda ilustracja powinna być dostarczona w postaci odrębnego pliku z podaniem jego nazwy (wszystkie pliki zebrane w jednym folderze) i wydruku w tekście lub na osobnej stronie:
• fotografie – pliki *tif lub *jpg o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 dpi przy wymaganych wymiarach reprodukcji lub kontrastowe + pliki .pdf, dobrej jakości oryginały do reprodukcji, (dopuszcza się pliki dobrej jakości w formacie *pdf lub *jpg);
• wykresy – wykonane w Adobe Illustrator, Corel Draw lub Microsoft Excel (jeśli muszą być w trakcie prac poddawane edycji);
• rysunki – w postaci plików *cdr, *ai lub kontrastowe, dobrej jakości oryginały do reprodukcji;
- nie należy zamieszczać ilustracji, schematów, rysunków z Internetu;
- opisy bibliograficzne należy podawać w jednolitej formie i stosować konsekwentnie wybrany sposób zapisu; np. styl APA – przewodnik po stylu dostępny tutaj: http://www.pwsz.konin.edu.pl/userfiles/files/IN_PWSZ/Wydawnictwo/APA-PL.pdf
- pozycje zamieszczone w bibliografii powinny być ułożone w kolejności alfabetycznej wg nazwisk autorów, a w przypadku prac zbiorowych wg nazwisk redaktorów naukowych albo wg tytułów.
- prosimy zwrócić szczególną uwagę na stosowane skróty, aby były pisane w jednolitej formie w obrębie całej pracy;
- zapis przypisów powinien być ujednolicony w obrębie całej pracy (górne lub końcowe, czcionka 10 pkt, interlinia 1,5 wiersza);
- prosimy nie zostawiać pustych wierszy, nie dzielić wyrazów, nie stosować żadnego specjalnego formatowania.
Łamanie, opracowanie redakcyjne i graficzne zleca wyłącznie Wydawnictwo.
Jeżeli praca nie będzie spełniać ww. wymagań edytorskich, Oficyna Wydawnicza może zwrócić materiały Autorowi i wyznaczyć termin na przygotowanie ich zgodnie z Instrukcją.